Vlasofílie

Tento článek je zcela zaměřený pro vlasofily, takže pokud tě nezajímají vlasy tak tě nebude ani zajímat tento článek. V poslední době se kolem mě začaly strašně řešit vlasy. Hlavně růst. Na růst vlasů má vliv hodně faktorů: strava, péče, geny.


Ano i geny. Pokud jsou vaši rodiče (oba) plešatí neočekávejte od sebe hustou a bujnou kštici. Ale může se stát, že vám vlasy porostou jen do určité délky. S tím moc nenaděláte, možná kožní (nebo nějaký doktor) by si věděl rady, ale pokud se vám růst zastaví v polovině zad moc bych nezoufala. 
Když geny jsou ok je třeba se zamyslet nad péčí. Protože většina slečen se zaměří na kořínky a ženou vlasy všemožnými přípravky, ale pokud nebudou mít konečky v pořádku vlasy nikdy nebudou skvělé. Řekla bych, že hlavní je se dobře starat o konečky, vyživovat je a udržovat, protože jen zdravé vlasy rostou, nemocné se lámou a vypadávají. Když jsou konečky zdravé a přesto pomalu rostou přichází na řadu něco co stimuluje vlasovou pokožku. Dobré přípravky na podporu růstu jsou takové co obsahují kofein, fyto-kofein, přírodní polypeptidy (více jak 10 aminokyselin).

Přípravky na rychlejší růst vlasů:

Alpecin C1 s kofeinem je šampon, který brání proti vypadávání vlasů a urychluje růst. Ovšem pokud máte světlejší hřívu očekávejte, že s velkou pravděpodobností vám o trochu ztmavnou vlasy. Uživatelky po delším používání si ztěžovaly, že jim devastuje krásné vlasy, takže všeho s mírou. Cena se pohybuje okolo 100-180 Kč.

Biohar je vodička s vyjímečnými schopnosti. Opět zabrání vypadávání vlasů a podporuje růst vlasů. V lékárnách jí najdete do 140 Kč. Na oficiálních stránkách je kolem 180 Kč.

Biosil je známí doplněk stravy, který podporuje růst vlasů, zpevňuje nehty a zlepšuje pokožku. Ovšem já s ním nemám vůbec dobré zkušenosti. Nepomohl mi ani na jedno (možná je to tím, že beru další tunu jiných léků). Cena je ovšem úžasná, takže výrobek neoplakáte, když nezabere. Stojí něco málo kolem 60 Kč.

Lopuchová voda také urychluje růst a zabraňuje vypadávání vlasů. Co jsem tak slyšela vyrábí jí pouze 2 firmy. Jedna je dražší a více zapáchá (myslím, že Naděje). Poté tu máme levnější a prý účinnější vodičku (tuším, že od Luny), která ani nezapáchá. Cena se pohybuje kolem 90 Kč.

Pokud máte sklony k zničeným konečkům, doporučuji je pravidelně (sama) zastřihávat o pár milimetrů a o konečky pečovat nějakým olejem. Nejlepší jsou čisté oleje jako např. olivový, arganový a mandlový olej.



Záleží vám na délce vlasů?

10 komentářů:

  1. olivový to třeba i ten na vaření? :D jinak kde ty oleje sháníš? dá se koupit v drogerce (Teta, Rossman, DM)? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano i ten na vaření, ale musí být 100% a poté ho doporučuji opláchnout třeba po 10-30 minutách. Arganový jsem viděla pouze na internetu, mandlový se dá sehnat jako olivový v potravinách. :)

      Vymazat
  2. Olivový olej a Arganový olej mi teď dost zachránili vlasy, můžu jen doporučit!

    OdpovědětVymazat
  3. Já používám kokosový,to je zázrak:))

    OdpovědětVymazat
  4. Hlavně, když ne palmový olej, to byste mě už vážně naštvaly.
    http://tn.nova.cz/zpravy/zahranici/bezmocnou-opici-zabila-tezba-pralesa-vzala-ji-domov-a-pak-i-zivot.html

    OdpovědětVymazat
  5. Tiež som počula o tých olejoch, ale zatial som sa neodhodlala to vyskúšať..
    Ja by som strašne chcela, aby mi riadne dorástli vlasy.. mala som ich strašne zničené tak som na začiatku roka navštívila kaderníčku.. zostrihla mi riadny kus, ale trebalo lebo konečeky mám ešte stále dolámané a rozštiepené.. chystám sa tam zas, kaderníčka mi ich radšej zostrihla do rovna, a až ich budem mať poriadne zdravé a dlhé tak si ich dám do postupna.
    Dorástli mi, ale mám pocit, že viac už to nejde. :D
    Možno by ich trebalo pravidelne strihať, pretože naoozaj tie končeky vyzerajú hrozne. Už si ich radšej ani nefénujem, nežehlím, nefarbím.. to asi tieto veci ich tak zničili.. :(

    OdpovědětVymazat
  6. Jeee moc ti děkuju za článek:) já právě teďka užívám pivovarské kvasnice a Dermax na zdravější vlasy:)) a chci ještě vyzkoušet nějaký ten šampón s kofeinem:)) tak dna Ježíšek něco přinese:D trošku jsem ho o to prosila:D

    OdpovědětVymazat
  7. Tenhle článek jsem si vychutnala, protože s vlasy teď docela bojuju, takže vítám všechny tipy ;-).
    První fotka je krááásná!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  8. presne niečo takéto som potrebovala! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.