Zamyšlení nad oblečením

Tenhle článek je spíš k zamyšlení a bude se to týkat hlavně oblečení×peněz×kvality. Možná mi díky tomuto článku budete nesnášet a nebo se nad tím zamyslíte, každopádně budu ráda když mi napíšete svůj názor. 

Začnu tím, že by každá z nás se měla podívat do šatníku. Určitě máme své oblíbené oblečení a potom takové to co moc nenosíte, alespoň to mám tak já. Přijde mi to docela škoda, že ve skříni mi leží trička, která už moc nenosím. Jsou 3 způsoby co s nimi dělat. 

  1. Vylepšit je (rozstříhat, přešít, potisknout, atd...)
  2. Prodat je za slušnou cenu (votocvohoz, omlazeni, bazarek, atd..)
  3. Nechat je ležet dál ve skříni
Je jen na Vás co si vyberete, jen pamatujte jestli to budete prodávat zamyslete se nad tím jak je to tričko staré, opotřebované, vkusné a podle toho odvíjejte cenu. Dobrým základem jsou i správné fotky. Jeden pěkný článek o tom jak fotit na VV již je sepsán.

Teď trochu něco z jiného soudku. Kde třeba nakupovat? Vyplatí se mi zajít na tržnici nebo do Takka, HM, FF, Gate, atd..?
Je jasný, že každý má jiný vkus a také, že kolikrát ve Vašem městě se nenachází žádný pořádný obchod a když tak to jsou předražené butiky. Já nebydlím podle mě v úplně malém městě, ale pořádný obchod s oblečením tu nemáme. Máme tu samou tržnici a supermarkety, ale kam se nám schovalo oblečení? No přece do tržnic a second handech. A teď co? Přeci každý měsíc jezdit někam kvůli jednomu tričku (pokud nemáte auto) je docela blbé, když si k tričko připočtete cestu tak najednou zjistíte jestli by nebylo lepší si něco vybrat z internetu nebo v second handech. Já second handům dávám zelenou a to z jednoho důvodu, můžu tam nakoupit to co v našem městě nikdo nemá, ale ovšem dívám se na poměr opotřebovanosti, kvality × cena. Ovšem, ale když něco neseženu jsem odkázaná na tržnice a internet. Neříkám, že na tržnici si občas nenajdou vkusné kousky, které Vás zaujmou, ale většina z toho neodpovídá mému stylu. Takže i když zklame tržnice tak jsem odkázaná na internet a víte co? Většinou vždycky všechno najdu a povede se mi to i za dobrou cenu. Uznávám koukám na VV, ale také koukám na různé oficiální stránky, jen mě mrzí, že často jsou to zahraniční e-shopy a já nemám účet, takže nakupování ze zahraničí mi většinou nevyjde a otravovat mi furt tátu se mi také nechce. 

Teď bych ráda přeskočila ke kvalitě.
Kvalita je něco co se pořád mění. Každý máme své oblíbené materiály, které milujeme. Je lepší si prostě zboží ošahat než koupit zajíce v pytli (určitě to každý známe). Dám příklad aukro fotky od prodejců japan fashion vypadají náramně, ale potom nám přijde oblečení z Béčkového materiálu a prostě střih kolikrát neodpovídá fotografii. Dovolila jsem si sem dát malou ukázku. Slečna je z VV a prodává šaty od výrobce japan fashion, na fotce je zřejmé, že to není stejný střih a už vůbec ne materiál.

Zde je vidět velký rozdíl mezi fotkou prodejce a fotkou slečny z VV.

Pro změnu se zaměříme trochu na cenu, chápu je každý nemá miliony na super značkové oblečení, já to chápu. Ale občas stojí se zamyslit kde a co Vám vyjde levněji. Například: Scháněla jsem nějakou košili a bylo mě jedno jakou, prostě nějakou a na tržnici ji měly asi za 300 Kč a potom jsem šla do CA a tam jsem viděla košili za 100 Kč, sice ve slevě, ale byla za 100 Kč. Takže není pravidlo, že na tržnici vždy vše koupíte levněji. Podívejte se po obchodech jako je CA, Gate, New Yorker, atd.. Třeba tam uvidíte něco levnějšího a často i vkusnějšího.

Internet × kamenné obchody
Každému vyhovuje něco jiného. Kamarádka raději nakupuje z pohodlí domova a má na to času kolik chce. Někdo raději nakupuje v kamenných obchodech z toho důvodu, že se bojí, že mu daná věc nebude. U toho bych řekla, že je pár pravidel: Pokud máte konfekční postavu můžete si dovolit nakupovat na internetu (Ve všech obchodech máte velikost S), pokud jí nemáte tak buď běžte do kamenného obchodu nebo poproste výrobce o rozměry. Pokud prodejce nebudu ochotný nic bych si u něj nekupovala.

Kde nakupuješ ty? Dáváš přednost kamenným obchodům či internetu?

3 komentáře:

  1. Supr clanek< pravdivy..
    Poslední dobou davam prednostnakupum pres internet, nebo jednou za cas ve Vankovce v H&M nebo Bershce..
    Mam takovy pocit, ze vsechny "znacky", co se u nas prezentuji, nakoupi zbozi z ciny a tady tomu daji jen nalepku a poradnou cenovou prirazku.. Radeji si to nakoupim pres ebay,m nez jim to tady preplacet :))

    OdpovědětVymazat
  2. Už v různých stáncích nenakupuju, v Takku nebo CA najdu věci za podobnou cenu, ale můžu se spolehnout na reklamaci atd. Na eshopech moc nenakupuju, mám roztodivné tvary a něco aby mi sedělo, to je otázka dlouhýho zkoušení :D
    btw. líbí se mi ten nový design blogu ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tohle je bohužel pravda. Já na internetu nakupuju ráda, ale dávám si pozor od koho.

    alltinygems.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.